Preden se zaženete v sestavljanje trgovinske navigacije si vzemite nekaj časa za premislek. Sestavljanje navigacije si predstavljajte kot delo arhitekta in marketinških strokovnjakov trgovine H&M, kjer je vsaka polica in oddelek tehtno premišljena poteza.
Ko stranka vstopi v trgovino nanj deluje več dejavnikov, ki so večini nevidni a delujejo zelo premišljeno. Glasba v ozadju, izložbe, prodajno osebje in razporeditev oblačil nas vodi k nakupu in dobremu počutju.
Obiskovalci spletnih strani so še zahtevnejši. Načeloma na spletu velja pravilo treh klikov. Kar pomeni, da če obiskovalec vaše spletne trgovine v treh klikih ne pride do informacije, ki jo potebuje, bo nezadovoljen oz. lahko celo zapusti vašo spletno trgovino in se nikoli več ne vrne.
Marsikateremu se bo zdelo, da je to praktično nemogoče, ker obstaja veliko različnih strank in informacij, po katerih obiskovalci poizvedujejo. Res je, da je težko narediti navigacijo tako univerzalno, da bi se vsi obiskovalci znašli v treh klikih, a vseeno se lahko v večini primerov z dobrim premislekom zelo približamo.
1.) NAVIGACIJA NAJ IMA ČIM MANJ NIVOJEV IN NAJ BO PREPROSTA
Eno nivojska ali maksimalno dvo nivojska navigacija bi morala zadostovati za 5000 izdelkov. Če le imate možnost naredite čim manj nivojev v navigaciji.
2.) NAVIGACIJA NAJ BO RAJE SPLOŠNA, KI ZADOSTUJE VEČINI ISKALCEV
Če vzamemo primer oblačil:
Struktura navigacije, katero bi večina prodajalcev postavili brez premisleka:
Ženska oblačila > hlače | majce | dodatki
Moška oblačila > hlače | majce | dodatki
Otroška oblačila > hlače | majce | dodatki
Težava s tovrstno razvrstitvijo:
Imate sončna očala, ki so primerna za ženske in moške. Kam bi uvrstili zdaj ta artikel? Med moške ali ženske dodatke? Podvajati artikla ne smete! Torej ste že na samem začetku izgubili 66% vaših potencialnih strank.
Primernejša struktura te konkretne navigacije in vpeljava modula FILTRI:
Hlače
Majce
Dodatki
Ter odprete spol FILTER
Primerno za:
Moške
Ženske
Otroke
Zdaj lahko ta sončna očala brez podvajanja umestite v navigacijo DODATKI ter temu artiklu označite filter/lastnost Moški, Ženski, Otroški kar pomeni da se mu bo ta artikel prikazal ne glede na to kaj stranka obkljuka.
3.) UPORABLJAJTE FILTRE
Filtri so vaše najenostavnejše in najmočnejše prodajno orodje. S filtri boste zmanjšali število klicev po telefonu in nepotrebnih vprašanj, ko vas bodo stranke klicale za dodatne informacije o vaših izdelkih. S filtri lahko določenim izdelkom označite poljubne lastnosti artiklov po katerih stranke pogostokrat povprašujejo. Npr da stranke iščejo pri oblačilih zgolj MURA oblačila. Torej če bo stranka obkljukala filter BLAGOVNA ZNAMKA Mura se mu bodo pokazala samo tista oblačila, ki smo jih označili s filtrom MURA.
Primer pogostih filtrov za oblačila so npr:
PRIMERNO ZA: moške | ženske | otroke
BARVA ali VZOREC: rdeča | bela | modra ... | Karo vzorec | polkadots..
NAMEN: za tek | za fitness | trendy | street | elegantno
MATERIAL: jeans | bombaž | svila | volna | ...